fbpx

Hoe kan ik fit worden in drukke tijden?

Demian

Demian

Blog delen:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
fit-worden

We kennen het allemaal wel: een erg drukke periode. Je komt tijd tekort en vergeet zelfs te eten of drinken. Je agenda zit vol deadlines, sociale afspraken en dan wil je ook nog sporten. Dat komt er dan niet van. Zonde! En onnodig. Hoe kun je fit worden als het druk is?

Maak als eerste met jezelf duidelijke sportafspraken. Je gezondheid is een basisvoorwaarde om op andere levensgebieden (lees werk) te kunnen presteren. Je bent slimmer, productiever en je scherper. Skip dus niet je dagelijkse portie beweging! 

“Ja leuk Demian, maar ik heb het gewoon druk en soms komt het er niet van.” 

Dat kan ik me voorstellen, pas daarom één van deze tips toe in je leven:

-Plan je sportmomenten in. Maak op zondagavond je weekplanning.

-Ga terug naar de basis, als je 1 keer per week traint behoud je wat je nu hebt. Het is prima om af en toe wat minder te trainen, soms zelfs goed.

-Door stress en bij slaapgebrek (wat vaak zo is in drukke periodes), ben je tijdelijk wat minder belastbaar. Pas je intensiteit hierop aan. Doe 2 setjes i.p.v. de gebruikelijke 3. Zo bespaar je ook weer tijd 😉

-Blijf wél actief genoeg. Beweging is voor je gezondheid belangrijker dan sporten. Mik op minimaal op 7.000 á 8.000 stappen per dag (die 10K klopt niet haha). 

-Als het heel druk is probeer dan je mail/belletjes te doen tijdens je dagelijkse beweegronde.

Remember: je gezondheid is een basisvoorwaarde om langdurig te kunnen pieken. Rusten hoort daar ook bij. En sporten is nooit verspilde tijd. Iedereen moet het doen om langdurig gezond te blijven. Het leven is een marathon, geen sprint. 

Wat zijn jouw tips om fit te worden? Laat het me weten door een berichtje te sturen!

Ik geef je graag vrijblijvend advies om fit te worden.

Volg ons

Meer Tips